CASTELLÓ. La Universitat Jaume I ha celebrat la tercera edició del Curs Internacional d’Arqueologia i Cultures del Mediterrani Antic, una activitat dirigida per l’Aula d’Arqueologia Mediterrània de l’UJI amb la col·laboració de Museu Arqueològic de Borriana, la Universität Potsdam (Alemanya) i la Università di Macerata (Itàlia).
En el curs han participat un total de 20 estudiants provinents de l’UJI, la Universitat de València, la Universität Potsdam i la Università di Macerata, els quals han realitzat treball de camp a la vil·la marítima de Sant Gregori, d’època romana, a la costa de Borriana. A més, als laboratoris del Museu d'Arqueologia de Borriana, els participants han conegut de primera mà els materials extrets en l'excavació arqueològica, i el procés de documentació fins al moment previ a la seua restauració i exposició.
Així mateix, en les dependències del Museu, l’estudiantat ha participat directament en la validació de l’aplicació de realitat augmentada ARChaeoUrn, desenvolupada en el marc del projecte ArchaeoPills (Face to face with practical archaeological training in higher education), finançat pel programa Erasmus+.
L’aplicació permet seguir els passos per a excavar una urna funerària fins a arribar als ossos incinerats i materials de l’aixovar funerari del seu interior. ArchaeoPills és un projecte que està desenvolupant la Universitat Jaume I, la Universitat Politècnica de València, la Université de Lorraine (França), la Università degli studi di Macerata (Itàlia), i el Eotvos Lorand Tudomanyegyetem (Hongria).
Alumnes d'Arqueologia de l'UJI participen al projecte de la vila marítima de Sant Gregori, a Borriana
Castellón Plaza
Els estudiants també s’han format en tècniques de documentació
- Universitat Jaume I
Últimas Noticias
-
1Pau Navarro amplía su contrato con el Villarreal hasta 2031
-
2El Museu de Belles Arts de Castelló acoge este jueves un concierto del grupo valenciano de pop-rock Tenda
-
3PortCastelló amplía su oferta cultural y lúdica de verano con exposiciones o atracciones infantiles
-
4El CEEI Castellón supera los 5,4 millones de financiación concedida a 38 empresas a través del IVF
-
5Vila-real y Almassora coordinan una actuación para reforzar la seguridad en el puente de Santa Quitèria
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- Alumnes d'Arqueologia de l'UJI participen al projecte de la vila marítima de Sant Gregori, a Borriana · Castellón Plaza · Castellón Plaza
-
- Foro Plaza
- Comunitat
- Educación
- Plaza Agro
- Plaza Cerámica
- Sof-IA en 1 minuto
- Deportes
- Cultura
- España
- Internacional
- Opinión
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies