CASTELLÓ. La Universitat Jaume I ha celebrat la tercera edició del Curs Internacional d’Arqueologia i Cultures del Mediterrani Antic, una activitat dirigida per l’Aula d’Arqueologia Mediterrània de l’UJI amb la col·laboració de Museu Arqueològic de Borriana, la Universität Potsdam (Alemanya) i la Università di Macerata (Itàlia).
En el curs han participat un total de 20 estudiants provinents de l’UJI, la Universitat de València, la Universität Potsdam i la Università di Macerata, els quals han realitzat treball de camp a la vil·la marítima de Sant Gregori, d’època romana, a la costa de Borriana. A més, als laboratoris del Museu d'Arqueologia de Borriana, els participants han conegut de primera mà els materials extrets en l'excavació arqueològica, i el procés de documentació fins al moment previ a la seua restauració i exposició.
Així mateix, en les dependències del Museu, l’estudiantat ha participat directament en la validació de l’aplicació de realitat augmentada ARChaeoUrn, desenvolupada en el marc del projecte ArchaeoPills (Face to face with practical archaeological training in higher education), finançat pel programa Erasmus+.
L’aplicació permet seguir els passos per a excavar una urna funerària fins a arribar als ossos incinerats i materials de l’aixovar funerari del seu interior. ArchaeoPills és un projecte que està desenvolupant la Universitat Jaume I, la Universitat Politècnica de València, la Université de Lorraine (França), la Università degli studi di Macerata (Itàlia), i el Eotvos Lorand Tudomanyegyetem (Hongria).
Castellón Plaza
Els estudiants també s’han format en tècniques de documentació
Alumnes d'Arqueologia de l'UJI participen al projecte de la vila marítima de Sant Gregori, a Borriana
- Universitat Jaume I
Últimas Noticias
-
1Marcelino: "Debemos mejorar la eficacia defensiva y la contundencia en ataque"
-
2Vila-real inicia 2026 con la incorporación de 30 personas a diferentes departamentos municipales
-
3Burriana despierta interés para construir el primer tanatorio con servicio de crematorio frente al cementerio
-
4Castelló recupera las jam sessions con un encuentro musical internacional en la Colla Bacalao
-
5La plusmarquista de 5.000 metros, Marta García, prepara en Castelló su asalto al récord de la 10K en València
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- Alumnes d'Arqueologia de l'UJI participen al projecte de la vila marítima de Sant Gregori, a Borriana · Castellón Plaza · Castellón Plaza
-
- Comunitat
- Educación
- Plaza Agro
- Plaza Cerámica
- Deportes
- Cultura
- España
- Internacional
- Opinión
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies