CASTELLÓ. L'Ajuntament de Castelló i la Generalitat han presentat aquest dimarts el pla de gestió de la microreserva de flora de la platja del Serradal, que contempla el desenvolupament de 10 mesures per a posar en valor i protegir l'enclavament natural. A l'acte han assistit l'alcaldessa, Amparo Marco; el regidor de Transició Ecològica, Fernando Navarro; i el director general de Medi natural, Francisco Quesada.
“La platja del Serradal és una joia mediambiental que tenia una protecció en la fauna i que en el mandat anterior sol•licitem i aconseguim que també fóra una micrroreserva de flora. Tenim així una doble protecció, i volem continuar avançant per a mantindre la platja ho siga el més natural possible i deixar-la així de llegat als nostres descendents”, ha destacat l'alcaldessa, Amparo Marco, que ha subratllat que el Serradal serà una platja lliure de fum.
El regidor de Transició Ecològica, Fernando Navarro, ha subratllat que el pla de gestió de l'Ajuntament i el Consell recull “deu actuacions per a per a conservar i potenciar la microreserva”, entre altres, ha destacat que han començat els treballs per a substituir espècies al•lòctones i el seto actual per autòctones i que s'ha limitat l'ús per a per a garantir la nidificació del corriol camanegre.
Així mateix, ha avançat que en pròximament es treballarà per a retirar les dutxes fora de la zona d'influència de la microreserva i que s'instal•laran nous cartells informatius “perquè la ciutadania siga conscient que les restricció és perquè és un punt de biodiversitat que hem de respectar entre tots”.
La Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica va aprovar el 21 d'agost la declaració de microreserva de flora de l'ecosistema dunar del Serradal. El pla de gestió que promouen Ajuntament i Consell inclouen l'eliminació d'espècies invasores i introducció d'altres característiques de sistemes dunars de la zona actualment absents; substitució de l'actual tanca de gandul per una combinació d'espècies autòctones com a llentiscle, enerbre marí, sarsa, margalló i salat; retirada de dutxes pròximes; cessament de la remoció de l'arena mitjançant maquinària pesant; i col•locació de clos que aïlle les dunes dels corredors d'accés a la platja.
També estableix una limitació d'ús prohibint activitats que afecten la conducta dels ocells nidificants i a les plantes, mentre les tasques de neteja han de portar-se a terme de manera que no s'altere la geomorfologia .
Per part seua, els cartells informatius difondran l'ecosistema dunar, i les espècies de flora i fauna; destacant el corriol camanegre, una especie inclosa en el llibre roig dels ocells del Ministeri i Seu Bird Life en la categoria de vulnerable.
Castellón Plaza
Castelló i la Conselleria impulsen 10 mesures per a preservar la microreserva de flora del Serradal
Últimas Noticias
-
1Redondo (PSPV) destaca en el Senado que el Gobierno invierte "más de 566 millones en las carreteras de Castellón"
-
2La Diputación impulsa el sector vitivinícola con la IV Muestra Profesional de Vinos IGP Castelló
-
3Castellón, epicentro mundial de la vanguardia industrial: la Cámara de Comercio y la UJI se alían para potenciar Ignite'26
-
4Del presupuesto a las subvenciones: Castelló abre un nuevo portal de Transparencia para "acercar su gestión"
-
5El IVC impulsa la nueva cafetería del Espai d'Art Contemporani de Castelló como espacio de gastronomía y arte
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- Castelló i la Conselleria impulsen 10 mesures per a preservar la microreserva de flora del Serradal · Castellón Plaza · Castellón Plaza
-
- Foro Plaza
- Comunitat
- Educación
- Plaza Agro
- Plaza Cerámica
- Sof-IA en 1 minuto
- Deportes
- Cultura
- España
- Internacional
- Opinión
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies