COMARCAS

Compromís condemna la "greu manca" de recursos sanitaris a l’estiu a les comarques del Nord

Fajardo alerta “la situació és especialment greu en zones com les comarques de l’interior o pobles menuts, on l’accés a l’atenció sanitària ja és precari”

  • La diputada de Compromís, Maria Fajardo
Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

CASTELLÓ. A mesura que s’acosten els mesos d’estiu, la pressió sobre els serveis sanitaris a la província de Castelló augmenta exponencialment. Compromís denuncia "la falta d’inversions i de planificació adequada que provoca que molts municipis, especialment els més despoblats o aquells que doblen o tripliquen la seua població durant la temporada turística, es queden sense recursos sanitaris suficients per a fer front a la demanda".

Els centres d’atenció primària "pateixen retallades en personal i recursos, fet que es tradueix en l’allargament de llistes d’espera i en la saturació dels serveis d’urgències", segons la formació valencianista. “Aquesta situació és especialment greu en zones com les comarques de l’interior o pobles menuts, on l’accés a l’atenció sanitària ja és precari i on, en època estival, la manca de professionals i mitjans esdevé un problema de primera necessitat”, explica la diputada provincial, Maria Fajardo, que afegeix: “Alguns exemples es poden trobar a Argelita o Vallat, on es redueix a la meitat l’atenció mentre augmenten al doble la seua població”

A més, “també els municipis costaners, que multipliquen la seua població amb l’arribada de turistes, veuen com els recursos disponibles no s’adapten a aquest increment, amb serveis d’urgències saturats i una capacitat d’atenció insuficient. Aquesta deficiència posa en risc la salut i la seguretat de residents i visitants”, lamenta. 

Fajardo condemna: “No podem permetre que la salut pública es veja compromesa per una falta de planificació i d’inversions en un dels moments de més pressió per als serveis sanitaris. És urgent reforçar plantilles, dotar els centres de més recursos i garantir que els pobles menuts i les zones turístiques tinguen l’atenció que necessiten”.

Recibe toda la actualidad
Castellón Plaza

Recibe toda la actualidad de Castellón Plaza en tu correo