COMARCAS

El PSPV acusa a Mazón castigar l'educació pública de Castelló en paralitzar 33,3 milions d'inversió

Betxí, Borriol i Benicarló, municipis afectats segons Lorenz

Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

CASTELLÓ. El PSPV-PSOE denuncia que Mazón manté bloquejats 33,3 milions d'euros per a la construcció i renovació de centres educatius a Betxí, Borriol i Benicarló. Per al portaveu d'Educació a les Corts, José Luis Lorenz, aquesta decisió "respon exclusivament a una estratègia de confrontació ideològica sense considerar les necessitats reals dels centres educatius".

"Una de les primeres mesures del Consell del PP en prendre el comandament de la Generalitat va ser aturar quinze obres educatives a tota la Comunitat Valenciana, tres d'elles a Castelló. Un any i mig després no hi ha garanties que els projectes es reprenguen perquè no hi ha voluntat política per a fer-ho", ha lamentat. "Malgrat les promeses, no hi ha res avançat".

Lorenz ha explicat que a Castelló es va tombar la reforma de l'Escoleta Infantil de Betxí, amb un pressupost de 2,3 milions d'euros; la reforma de l'IES Ramón Cid de Benicarló, valorada en 20 milions d'euros; i la construcció del nou institut de Borriol, xifrat en 11 milions d'euros. "Aquesta setmana hem visitat els tres centres per a conéixer de primera mà l'estat de les instal·lacions i, malauradament, hem constatats que es troben en condicions que ni són adequades ni segures per al desenvolupament educatiu i personal dels menors".

"Per a sorpresa de ningú hem tornat a la política educativa de sempre del PP: desmantellar l'educació pública per a afavorir altres models educatius privats". En aquest sentit, José Luis Lorenz s'ha preguntat si l'alumnat de Betxí, Borriol i Benicarló ha de ser qui patisca les conseqüències del biaix ideològic de les polítiques de Mazón i Rovira i ha subratllat que "aquests municipis mereixen unes infraestructures dignes i en condicions". "Són municipis que tenien els projectes definitius i el finançament aprovat i que ara s'han quedat amb els anhels empantanats".

El portaveu del PSPV ha instat a Carlos Mazón i al conseller José Antonio Rovira que deixen de posar l'educació pública en el centre del seu enfrontament ideològic i que desbloquegen de manera immediata les obres de l'Escoleta Infantil de Betxí, l'IES Ramón Cid de Benicarló i el nou institut de Borriol. "Els tres pobles necessiten amb urgència unes infraestructures escolars modernes i adequades per a garantir la igualtat d'oportunitats per a tot l'alumnat", ha sentenciat Lorenz.

Recibe toda la actualidad
Castellón Plaza

Recibe toda la actualidad de Castellón Plaza en tu correo

Las inundaciones y los desprendimientos cortadas 9 carreteras en Castellón y Valencia
Burriana destina 100.000 euros a la rehabilitación de 17 fachadas en su casco histórico