CASTELLÓ. L'anunci d'ajudes per a la modernització i millora de polígons del Consell deixa fora als polígons de municipis i municipis en risc de despoblació, com és el cas de Vilafranca, a les comarques de Castelló. La diputada autonòmica, Mónica Álvaro, i la diputada provincial, Maria Fajardo, han lamentat que “a la retallada de més d'un 50% d'ajudes de l'Ivace per als municipis que més ho necessiten, ara amb les ajudes destinades a les EGM, es tornen a oblidar de tots estos municipis, entre els quals es troba el cas de Marie Claire”.
Les ajudes que el Consell diu ha augmentat es refereixen a municipis amb polígons i àrees industrials que tinguen constituïda mitjançant acord plenari una Entitat de Gestió i Modernització. “Només quinze municipis valencians disposen d'àrea industrial amb una EGM registrada, i que poden sol·licitar les noves ajudes. La resta de municipis no comptarà amb cap altra ajuda”, ha assegurat la diputada.
Compromís ha recordat que en les ajudes de l'Ivace per a millorar i modernitzar les àrees industrials dels municipis valencians, la consellera Núria Montes “va retallar un 25% les ajudes respecte a l'última convocatòria del govern del Botànic, i ara, amb les ajudes destinades a EGM, s'oblida d'estos municipis que no podran fer front a les reformes de les seues àrees industrials”.
En concret, les ajudes a municipis en risc de despoblació van baixar a la mitat, passant de dos milions a un. En 2023, huit municipis en risc de despoblament van rebre ajudes Beniarrés, Munten, Villahermosa del Río, Llucena del Cid, Figueroles, Morella, Villar del Arzobispo i Vilafranca, “esta última es troba en l'actualitat en negociacions amb la marxa de Marie Claire”.
“El Consell deixa clar que les ajudes per a àrees industrials són només per a municipis grans, i per als xicotets ha fet una retallada del 50% perquè després no puguen actuar en ells. El despoblament es pot lluitar de moltes maneres, però si els veïns i veïnes tenen el seu treball en el municipi és la primera de les premisses”, ha assegurat.
Castellón Plaza
la formació recorda que es va "retallar un 50%" les subvencions a aquestes localitats
Compromís critica que el Consell "exclou d'ajudes" als polígons de les localitats en risc de despoblació
- Maria Fajardo. Compromís Castelló
Últimas Noticias
-
1Dos proyectos de FP de Castellón, entre los mejores de la Comunitat Valenciana en innovación y emprendimiento tecnológico
-
2Un joven de Betxí conquista ‘La Voz Kids’ y entra en el equipo de Edurne
-
3Castelló impulsa nuevas mejoras en el Parque del Meridiano para reforzar su conservación y uso vecinal
-
4Burriana renueva parqué del pabellón de La Bosca para garantizar la seguridad en la práctica deportiva
-
5El PSPV plantea un plan provincial para que los remanentes disponibles de la Diputación se conviertan en inversiones en los municipios
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- Compromís critica que el Consell "exclou d'ajudes" als polígons de les localitats en risc de despoblació · Castellón Plaza · Castellón Plaza
-
- Foro Plaza
- Comunitat
- Educación
- Plaza Agro
- Plaza Cerámica
- Sof-IA en 1 minuto
- Deportes
- Cultura
- España
- Internacional
- Opinión
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies