CASTELLÓ. El portaveu de Compromís a la Diputació, David Guardiola, demana al Govern de Barrachina l’ampliació del Pla Resol. “El rebatejat com Pla Resol, un pla per promoure la instal·lació de plaques solars als sostres dels edificis públics; engegat per l’anterior equip de Govern, en concret pel diputat de Compromís, Ignasi Garcia; ha demostrat ser un èxit, per això, considerem necessari ampliar-lo en el proper pressupost”, explica Guardiola.
A més, afegeix: “Creiem que no només és necessari ampliar aquest pla, sinó també incloure mesures específiques que faciliten la creació de comunitats energètiques al voltant d’aquestes instal·lacions”. “Això no només beneficiarà el medi ambient, sinó que també contribuirà a millorar l’economia local i a crear llocs de treball verds i sostenibles”, subratlla.
En eixe sentit, la coalició reclama a la Diputació una clara aposta per promoure la creació de comunitats energètiques als nostres pobles. ”Les comunitats energètiques són una eina fonamental per a la transició energètica i per a garantir l’autonomia energètica dels nostres municipis. A través d’aquestes iniciatives, els veïns i veïnes poden produir, consumir i gestionar l’energia de manera col·lectiva, fomentant així un model més sostenible i just”, defensa.
Així, “és l'hora d’apostar pel futur dels nostres pobles i garantir un model energètic sostenible i equitatiu. La ciutadania mereix tenir accés a alternatives energètiques que no només respecten el medi ambient; sinó que ajuden a combatre l’especulació energètica que afecta a les nostres comarques, des del municipalisme”, conclou.
Castellón Plaza
Amb L'objectiu de "la transició energètica i garantir l’autonomia dels municipis
Compromís reclama a la Diputació l'ampliació del Pla Resol per a "crear més comunitats energètiques
- David Guardiola. Compromís Castelló
Últimas Noticias
-
1Burriana cambiará a trimestral todo el sistema de estacionamiento de la ciudad en 2026
-
2El PSPV celebra que el año 2026 arranque "con una nueva subida de las pensiones en España"
-
3El Villarreal cayó en sus dos últimos arranques de año
-
4La Diputación activa un presupuesto de 216 millones e inyecta liquidez a los 135 municipios de Castellón
-
5Música, luces láser y fuegos artificiales: Castelló recibe el 2026 con una celebración masiva en la Puerta del Sol
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- Compromís reclama a la Diputació l'ampliació del Pla Resol per a "crear més comunitats energètiques · Castellón Plaza · Castellón Plaza
-
- Comunitat
- Educación
- Plaza Agro
- Plaza Cerámica
- Deportes
- Cultura
- España
- Internacional
- Opinión
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies