CASTELLÓ. El Grup de Compromís a la Diputació de Castelló ha exigit a la presidenta de la institució provincial que alce la veu per defensar els pobles del Maestrat davant l'allau de projectes de parcs eòlics projectats en l'Alt Maestrat amb tres parcs, 44 molins i 264 MW. La coalició ha reclamat que s'incloguen els megaprojectes d'eòliques a les ajudes en defensa del territori; la nova línia de subvencions de 200.000 euros destinades a sufragar despeses d'assessorament i/o legal en el procés d'al·legacions a projectes de megaplantes fotovoltaiques realitzats durant l'exercici 2024 per als ajuntaments.
"Seguirem exigint ajudes i suport de les institucions als municipis i col·lectius que lluiten contra els megaprojectes especulatius que destrueixen el nostre territori", ha insistit David Guardiola, perquè de fet, "és gràcies a eixa insistència que s'ha pogut fer realitat les ajudes per a la defensa del territori que Compromís va proposar en el primer ple d'esta legislatura, i que es van crear gràcies a la mobilització ciutadana i a la nostra insistència en esta casa".
A més, els valencianistes reclamen "unanimitat per exigir al Ministeri de Transició Ecològica que atenga les peticions, les necessitats i les voluntats dels municipis afectats; i a les conselleries competents la màxima rigorositat en el compliment de la legislació ambiental i l'aplicació estricta de les normatives vigents", defensa Guardiola.
D'altra banda, els valencianistes lamenten que "el Partit Popular ha perdut l'oportunitat d'allunyar-se del discurs xenòfob de l'ultradreta i ha mostrat la seua cara més inhumana", explica Guardiola, davant el rebuig del PP de Barrachina a la proposta presentada per Compromís per a donar suport a les organitzacions humanitàries, que operen des dels ports de Borriana i Vinaròs, dedicades al rescat marítim i a la tasca humanitària a la Mediterrània, i que es veuen afectades per la recent decisió del govern de Mazón d’imposar-los taxes portuaries,
Compromís reclama "contundència" a Barrachina per escoltar als pobles davant els megaparcs eòlics
Castellón Plaza
lamenta “la manca d’humanitat del Partit Popular” pel rebuig a la defensa dels vaixells d'ONG
- David Guardiola. Compromís Castelló
Últimas Noticias
-
1Vila-real se suma a la reclamación del Colegio Oficial de Psicología de la Comunitat en defensa del Punto de Encuentro Familiar
-
2El PPCS acusa a Sánchez de "dejar caducar el acuerdo de 2024 para proteger los poblados marítimos"
-
3Reconstruyen dos nidos de águila perdicera destruidos por el incendio de la Sierra de Espadán
-
4Castelló celebra el Día Mundial del Pan con el reparto de 500 rebanadas de pan artesano y 2.000 rosquilletas
-
5Castelló inicia un nuevo Programa Propio de Empleo: 116 personas y 3 millones de euros
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- Compromís reclama "contundència" a Barrachina per escoltar als pobles davant els megaparcs eòlics · Castellón Plaza · Castellón Plaza
-
- Foro Plaza
- Comunitat
- Educación
- Plaza Agro
- Plaza Cerámica
- Sof-IA en 1 minuto
- Deportes
- Cultura
- España
- Internacional
- Opinión
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies