CASTELLÓ. El Grup de Compromís a la Diputació de Castelló ha exigit a la presidenta de la institució provincial que alce la veu per defensar els pobles del Maestrat davant l'allau de projectes de parcs eòlics projectats en l'Alt Maestrat amb tres parcs, 44 molins i 264 MW. La coalició ha reclamat que s'incloguen els megaprojectes d'eòliques a les ajudes en defensa del territori; la nova línia de subvencions de 200.000 euros destinades a sufragar despeses d'assessorament i/o legal en el procés d'al·legacions a projectes de megaplantes fotovoltaiques realitzats durant l'exercici 2024 per als ajuntaments.
"Seguirem exigint ajudes i suport de les institucions als municipis i col·lectius que lluiten contra els megaprojectes especulatius que destrueixen el nostre territori", ha insistit David Guardiola, perquè de fet, "és gràcies a eixa insistència que s'ha pogut fer realitat les ajudes per a la defensa del territori que Compromís va proposar en el primer ple d'esta legislatura, i que es van crear gràcies a la mobilització ciutadana i a la nostra insistència en esta casa".
A més, els valencianistes reclamen "unanimitat per exigir al Ministeri de Transició Ecològica que atenga les peticions, les necessitats i les voluntats dels municipis afectats; i a les conselleries competents la màxima rigorositat en el compliment de la legislació ambiental i l'aplicació estricta de les normatives vigents", defensa Guardiola.
D'altra banda, els valencianistes lamenten que "el Partit Popular ha perdut l'oportunitat d'allunyar-se del discurs xenòfob de l'ultradreta i ha mostrat la seua cara més inhumana", explica Guardiola, davant el rebuig del PP de Barrachina a la proposta presentada per Compromís per a donar suport a les organitzacions humanitàries, que operen des dels ports de Borriana i Vinaròs, dedicades al rescat marítim i a la tasca humanitària a la Mediterrània, i que es veuen afectades per la recent decisió del govern de Mazón d’imposar-los taxes portuaries,
Castellón Plaza
lamenta “la manca d’humanitat del Partit Popular” pel rebuig a la defensa dels vaixells d'ONG
Compromís reclama "contundència" a Barrachina per escoltar als pobles davant els megaparcs eòlics
- David Guardiola. Compromís Castelló
Últimas Noticias
-
1La Vall d'Uixó destina 150.000 euros a renovar 10.000 m² de vía pública
-
2Ruth Sanz acusa al PP de la Generalitat y la Diputación de "gobernar a golpe de polémica"
-
3Tile of Spain acerca la cerámica española a arquitectos y distribuidores en Múnich
-
4Marcelino no conoce la derrota ante el Getafe en sus últimos ocho enfrentamientos
-
5Marcelino sobre el Getafe: "Nos tenemos que adaptar. Es un equipo muy incómodo"
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- Compromís reclama "contundència" a Barrachina per escoltar als pobles davant els megaparcs eòlics · Castellón Plaza · Castellón Plaza
-
- Comunitat
- Educación
- Plaza Agro
- Plaza Cerámica
- Deportes
- Cultura
- España
- Internacional
- Opinión
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies