Castellón Plaza

Guardiola assegura que "ha de ser l'any en què la Diputació aposte pels nostres municipis

Compromís reivindica una agenda de polítiques "centrades en el reforç dels pobles" per a 2025

Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

CASTELLÓ. El grup Compromís a la Diputació de Castelló destaca entre les seues principals reivindicacions per a l'any 2025, la defensa dels pobles i la seua autonomia i la lluita contra la despoblació. Des de Compromís s'exigeix un canvi de rumb enfront de les pràctiques de tancament i centralització de serveis que han vingut sofrint els municipis més petits de la província.

Compromís ha denunciat la tendència de centralitzar i tancar serveis essencials als pobles, la qual cosa suposa un retrocés en la qualitat de vida de les persones que resideixen en les zones rurals. "No podem permetre que s'abandone als municipis xicotets. Reforçar els serveis significa garantir la igualtat d'oportunitats i frenar la despoblació dels nostres pobles", ha afirmat David Guardiola, portaveu del grup Compromís en la Diputació de Castelló.

En el mateix sentit Compromís continuarà exigint l'autonomia municipal a través de la recuperació i garantia dels fons incondicionats de cooperació municipal. Aquesta mesura és clau per assegurar que els ajuntaments tinguen la capacitat econòmica suficient per a gestionar les prioritats dels seus municipis sense restriccions. "Volem que els pobles decidisquen com gestionar els seus recursos sense tuteles innecessàries", ha declarat el portaveu de Compromís.

Des de la coalició han reiterat el seu compromís de ser una oposició útil, pròxima i compromesa amb la realitat dels pobles de Castelló en la Diputació. "El 2025 ha de ser l'any en què la Diputació aposte de veritat pels nostres municipis i la seua autonomia”, ha sentenciat David Guardiola.

Recibe toda la actualidad
Castellón Plaza

Recibe toda la actualidad de Castellón Plaza en tu correo

Castelló trabaja con asociaciones sociales locales en nuevas medidas e iniciativas colaborativas
'Dos realidades, un encuentro': Manuel Crespo Castellote expone en Viver sus escenarios paralelos