CULTURA

Portell i Vilafranca mostren el seu llegat rupestre amb jornades guiades

Les visites, coordinades pel Museu de la Valltorta, oferiran la possibilitat d’apropar-se a les pintures prehistòriques

Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

CASTELLÓ. Este dissabte s’han programat dos rutes guiades per descobrir alguns dels conjunts d’art rupestre més rellevants de la comarca dels Ports. Les visites, coordinades pel Museu de la Valltorta, oferiran la possibilitat d’apropar-se a les pintures prehistòriques de l’Abric del Mas de la Rambla, a Portell, i de la Covatina, a Vilafranca. A les 11.30 hores tindrà lloc l’eixida a la Covatina des de les oficines municipals. La iniciativa pretén destacar el valor cultural del municipi i donar a conéixer les expressions artístiques prehistòriques que es conserven al seu terme, tant a la població local com als visitants.

En el cas de Portell, l’activitat dedicada a l’Abric del Mas de la Rambla començarà a les 16.00 hores, amb punt de trobada a la plaça de l’Ajuntament. La proposta permetrà als participants conéixer de primera mà aquest enclavament patrimonial i aprofundir en la història més antiga del territori.

La visita a la Covatina obri una agenda mensual plena d’activitats culturals, socials i esportives a Vilafranca. Al municipi, les visites guiades d’hivern a monuments i museus continuen actives, amb recorreguts pel Museu de la Pedra en Sec, l’església i l’ajuntament en diferents horaris setmanals, així com rutes pel centre històric amb reserva prèvia. A més, fins al 12 d’abril es podrà visitar l’exposició d’aquarel·les de Santiago García, ‘Contrast de paisatges’, a les Sales Gòtiques del consistori, amb accés gestionat a través de l’Oficina de Turisme.

Festival de Titelles Portsxinel·la de Vilafranca

En un altre ordre de coses, este mes també marca l’inici de les primeres propostes del Festival de Titelles Portsxinel·la de Vilafranca. El 31 de març, el CEIP Blasco de Alagón acollirà el taller ‘Stop Motion’ impartit per la companyia La Fotolateras, que culminarà amb la projecció dels curtmetratges elaborats per l’alumnat. En l’àmbit cultural, destaca el Diàleg dels Ports ‘Les reines consorts de la Corona d’Aragó’, que oferirà l’especialista en Història Medieval Lledó Ruiz el dissabte 21. Cinc dies més tard hi haurà contacontes per a nadons i una sessió per a públic adult amb Tània Muñoz.

Finalment, la programació es completa amb l’exhibició de cotxes antics a la plaça d’En Blasc el diumenge 1 de març i amb el viatge organitzat per l’Associació de Pensionistes i Jubilats Francolí els dies 24 i 25 a Anna, Xàtiva, Cullera i l’Oceanogràfic de València.


BOLETÍN TITULARES CASTELLÓN PLAZA

Las noticias más relevantes del día en Castellón, reunidas cada mañana en un solo correo para empezar el día informado. Suscríbete gratis al boletín aquí.

Recibe toda la actualidad
Castellón Plaza

Recibe toda la actualidad de Castellón Plaza en tu correo