CASTELLÓ. La diputada socialista Merche Galí denuncia el desinterés de l'equip de Marta Barrachina per afrontar la problemàtica de la conservació dels camins i infraestructures 'de ratlla' entre localitats. Tal com explica Galí, Barrachina ha decidit no contemplar en els pressupostos de 2025 la proposta del PSPV que demanava la creació d'una partida per a la reparació d'aquests vials. "Els camins fronterers, que separen termes municipals, s'han convertit en un autèntic maldecap no només per als ajuntaments, sinó també per als agricultors, empreses i residents que depenen d'ells per a la seua mobilitat diària".
La fórmula, segons afirma, per a invertir en ells és excessivament complexa, ja que implica administracions locals distintes. "Les licitacions conjuntes no són possibles i, en moltes ocasions, posar d'acord dos governs amb prioritats distintes és molt complicat, la qual cosa accelera la degradació d'aquests vials", assenyala. "En qüestions com aquesta, la Diputació hauria d'assumir un rol mediador i encarregar-se de la redacció i licitació dels projectes de reparació d'aquests camins, però la presidenta ha preferit donar l'esquena a aquest problema en deixar la proposta en sac foradat".
La diputada socialista ha posat com a exemple Almassora, que comparteix camins amb Vila-real i Castelló de la Plana. "La doble licitació per a arreglar aquests camins, mig i mig per a cada municipi, és inviable i les obres reduïdes a meitat de la calçada no solucionen el problema", detalla. "Sense la implicació de la Diputació, poques solucions tècniques viables hi ha per a dignificar aquests accessos". A més a més, Galí recorda casos com el del pont de Santa Quitèria, compartit amb Vila-real, que s'ha quedat sense finançament per a la seua posada en valor per les mateixes traves.
El PSPV demana a la Diputació que intervinga per a resoldre el deteriorament dels camins 'de ratlla'
Castellón Plaza
Galí afirma que "s'han convertit en un autèntic maldecap per a empreses i residents
Últimas Noticias
-
1La UJI e ITC lideran un proyecto para la fabricación sostenible de azulejos en España, Italia, Chipre, Turquía, Túnez y Egipto
-
2Pablo Hernández: "Queremos recuperar las buenas sensaciones"
-
3Iñigo Pérez: "El Bernabéu es el escenario perfecto para exponernos, hay que perder el miedo"
-
4Vila-real adelanta la Feria de Santa Catalina al 22 de noviembre al coincidir con las elecciones generales
-
5La obra 'Les pedres i les ombres', ganadora del XXVII premio de narrativa Josep Pascual Tirado
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- El PSPV demana a la Diputació que intervinga per a resoldre el deteriorament dels camins 'de ratlla' · Castellón Plaza · Castellón Plaza
-
- Foro Plaza
- Comunitat
- Educación
- Plaza Agro
- Plaza Cerámica
- Sof-IA en 1 minuto
- Deportes
- Cultura
- España
- Internacional
- Opinión
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies