CASTELLÓ. Des de fa set anys a la tardor hi ha una cita obligada: les Jornades de la Nova Ruralitat. Enguany, la vuitena edició segueix apostant per donar veu a l'organització rural i a la defensa de les seues iniciatives. En aquest sentit, el tema central les jornades d'aquest 2024 és l'activisme rural. Per poder parlar-ne, debatre i conèixer els diferents projectes arreu del territori, una trentena d'entitats es trobaran a Viver (l'Alt Palància) els dies 13 i 14 de desembre. Ho faran amb la premissa d'exposar les seues lluites i reivindicacions en àmbits molt diversos.
Les jornades giraran al voltant de set taules rodones on es presentaran els diversos ponents i després s'obrirà el torn de debat. Centrades en la supervivència del món rural i en com cal reivindicar-lo i contraposar-lo a l'urbà, la trobada parlarà d'àmbits com la cultura i l'art, l'energia i la gestió del territori, l'habitatge, el cooperativisme, les cures, els moviments socials, l'acció comunitària i les empreses innovadores en el món rural.
En aquest sentit, la trobada comptarà amb la participació d'una trentena d'entitats representatives de pràcticament la totalitat de les comarques de Castelló que parlaran de les seues experiències en àmbits tan diversos com l'agroecologia, la restauració i conservació del patrimoni, els menjadors escolars, la salut, el feminisme o la cooperació. Iniciatives d'arreu de Castelló per donar solucions als reptes i característiques del món rural.
També hi participarà l'exsenadora i actual vicepresidenta primera de la Diputació de Terol, Beatriz Martín Larred, presentant els 25 anys del moviment "Teruel existe" el dia 14 a les 12h. La Nova Ruralitat és una forma de llegir i entendre una ruralitat actual, en clau de present, viva i activa, innovadora i amb futur. Una ruralitat marcada per un entorn específic, sovint desfavorable, però amb persones d'allò més actuals i transformadores en les seues feines i en les seues vivències. Les Jornades estan organitzades pel Fòrum de la Nova Ruralitat amb el suport del Programa d'Extensió Universitària de la UJI i l'Ajuntament de Viver.
Castellón Plaza
La trobada es farà els dies 13 i 14 de desembre i té com a eix central l'activisme rural
Les Jornades de la Nova Ruralitat reuneixen més de 30 iniciatives econòmiques i socioculturals a Viver
Últimas Noticias
-
1Lino Gastronòmic gana el concurso a la mejor tapa de la Comunitat Valenciana con "Ximo de gamba roja del Grau"
-
2El Consell alza la voz en Europa para defender a los cítricos y el sector agroalimentario: exige reciprocidad a las importaciones
-
3PortCastelló crece un 8,8% en el primer cuatrimestre: la congestión en la zona del Mediterráneo dispara el tráfico de contenedores
-
4Oriol Pozo, nuevo entrenador del Intermaquinas Benicarló
-
5Un total de 2.975 estudiantes se matriculan en la UJI para las pruebas de acceso a la universidad
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- Les Jornades de la Nova Ruralitat reuneixen més de 30 iniciatives econòmiques i socioculturals a Viver · Castellón Plaza · Castellón Plaza
-
- Foro Plaza
- Comunitat
- Educación
- Plaza Agro
- Plaza Cerámica
- Sof-IA en 1 minuto
- Deportes
- Cultura
- España
- Internacional
- Opinión
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies