CASTELLÓ. En commemoració del Dia de la Dona, que se celebrarà el pròxim 8 de març, la Banda Municipal de Castelló oferirà un concert aquest diumenge a l'Auditori i Palau de Congressos, avançant-se així a la programació especial organitzada per a aquest dia. Sota el nom Yes, we are! Dones que mouen el món i dirigida per la batuta de Lidón Valer Cabaleiro, directora convidada, la Banda Municipal presentarà un programa basat en dos principis: 'Yes we do' i 'Yes they did'. Aquest 'sí ho fem' fa referència a les compositores actuals, "que han sabut guanyar-se el lloc que es mereixen en el panorama artístic actual, superant els esculls que la societat encara posa a les dones en l'àmbit de la creació", segons han explicat fons municipals a través d'un comunicat.
Així mateix, 'sí, ho van fer', uneix obres que homenatgen figures clau en la lluita per la igualtat, com la defensora salvadorenya dels drets humans Marianella García i Blake Brockington, abanderada del moviment LGTBI. "Des de la regidories de Feminismes i de Cultura hem impulsat un programa d'actes reivindicatius en totes les àrees artístiques i culturals, per donar visibilitat a totes aquelles dones que lluiten diàriament per defensar els seus drets i poder aconseguir els seus somnis sense que ningú puga menysprear el treball que fan", ha defensat Verònica Ruiz, regidora d'ambdues àrees a l'Ajuntament de Castelló.
Amb l'actuació de diumenge es donarà inici a tot un seguit d'actes programats per celebrar el Dia de les Dones. Amb la Banda Municipal de Castelló col·laborarà l'actriu castellonenca Esther Vela, així com alumnes de l’Escola de Música “Bonretorn”, de Les Alqueries. El concert serà a l’Auditori a les 11:30 h, amb entrada gratuïta.
Castellón Plaza
dones que marquen la nova música
La Banda Municipal de Castelló dona veu a dones compositores amb un concert per la igualtat
Últimas Noticias
-
1Burriana aprueba una modificación de crédito de 3 millones para la avenida Cañada Blanch y el Museo Cardenal Tarancón
-
2La producción cerámica empezó fuerte el año: creció un 6,5% en enero, y ahora espera los posibles efectos de la guerra en Irán
-
3Miembros de la plantilla del primer equipo del Villarreal CF visitan las instalaciones de Porcelanosa
-
4Castelló abrirá la programación musical del primer sábado de Magdalena con un 'remember' solidario
-
5Carrasco pone en valor el "ejemplo de unión" de las comisiones en su visita al Almacén de Gaiatas
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- La Banda Municipal de Castelló dona veu a dones compositores amb un concert per la igualtat · Castellón Plaza · Castellón Plaza
-
- Comunitat
- Educación
- Plaza Agro
- Plaza Cerámica
- Sof-IA en 1 minuto
- Deportes
- Cultura
- España
- Internacional
- Opinión
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies