Castellón Plaza

la federació vol evitar que les famílies "carreguen amb la responsabilitat de la decisió

La Fampa Castelló demana que els experts determinen quina és la millor jornada escolar

  • Fampa Castelló Penyagolosa
Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

CASTELLÓ. La Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes (FAMPA) Castelló Penyagolosa reitera la seua preocupació davant del procés electoral previst per abordar la modificació de la jornada escolar en els centres d'Educació Infantil i Primària. Aquest procés està programat per al dilluns 4 de març o el dimarts 12, depenent de si el dia 4 és considerat festiu en determinades localitats.

Des de la seua aparició, aquest tema ha estat una font constant d'angoixa per a les famílies. La Federació considera que un procés com aquest, que concedeix a les famílies i als centres educatius la facultat de triar entre diferents tipus de jornada, principalment basant-se en preferències personals, pot generar confusió, inestabilitat i, el que és més important, pot ser perjudicial per als principals afectats, els xiquets i xiquetes.

Amb això present, la Fampa demana a la Conselleria que prenga una decisió que s'ajuste de manera uniforme a tots els centres educatius: “Instem a les autoritats educatives a posar fi de manera definitiva a aquest joc amb la jornada escolar, ja que aquesta indecisió no fa sinó generar desconcert i inestabilitat a l'escola pública” destaca Pep Albiol, president de la federació.

Aquesta decisió ha de basar-se de manera sòlida en les recomanacions, estudis i dades proporcionades per experts en la matèria, amb l'objectiu de garantir estabilitat a l'escola pública i prioritzar el benestar dels xiquets i xiquetes.

És fonamental que es consideren les repercussions a llarg termini i els possibles efectes sobre l'aprenentatge i el desenvolupament dels estudiants. La Fampa Castelló Penyagolosa demana un abordatge ponderat d'aquesta qüestió, amb una visió que pose el focus en el benefici dels xiquets i xiquetes, preservant la coherència i la integritat del sistema educatiu públic.

Recibe toda la actualidad
Castellón Plaza

Recibe toda la actualidad de Castellón Plaza en tu correo

Berta García Faet, Carles Alberola y Juan José Millás entre los candidatos al Premio de la Crítica Valenciana
Compromís celebra el 'Concert del Rotllo' de Magdalena amb Rosio Cano i Colomet