CASTELLÓ. Morella ha patit este any 2024 una de les pitjors sequeres que es recorden. Durant l’últim estiu, els pous d’abastiment al poble estaven pràcticament buits, la qual cosa va provocar que l’aigua no fora apta al consum durant alguns dies. Ara, les últimes pluges han omplit els pous, de manera els de la Carcellera i el Colomer II que estan en nivells màxims històrics molt superiors als de 2022, 2023 i 2024.
Pel que fa a la situació de la captació del Colomer II, recordar que ha estat durant el mes d’agost fins mitat setembre abastin-se, de manera provisional, del pou IV que ja es troba desconnectat de la xarxa pública. Durant tot este temps, els pous I, II i III han estat parats i recuperant-se moderadament gràcies a la mateixa connexió amb el IV. Amb les darreres pluges, els tres pous de Colomer s’han acabat d’omplir i estan pràcticament al màxim de la seua capacitat. Per la seua banda, el pou de la Carcellera també va estar pràcticament parat durant els mesos d’agost i setembre, recuperant moderadament el seu nivell. Finalment, gràcies a la quantitat de precipitació a la zona ha augmentat al màxim nivell dels últims anys.
L’Ajuntament de Morella insta a la població al consum responsable i la importància de l’estalvi d’aigua després de la greu situació que hem viscut estos mesos d’estiu. A més, estudia altres solucions per a combatre els possibles nous episodis de sequera. Així, el consistori ha demanat a la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori la construcció d’una nova bassa a la Fàbrica Giner per a garantir l'abastiment a la ramaderia, “ja que és l’únic punt que rebia aigua este estiu passat” ha destacat Bernabé Sangüesa, alcalde de Morella. També ha explicat que “en els pròxims mesos plantejarem al ple una ordenança reguladora per a sancionar el mal ús de l’aigua i regular les accions a portar a terme en temps de sequera”.
L'Ajuntament de Morella ha demanat també a la Diputació de Castelló l'elaboració d'un projecte per a garantir l'aigua a Morella “ja siga amb el pou de Colomer IV o amb la interconnexió entre pobles” ha ressaltat l'alcalde, qui ha tornat a fer esta petició a la presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, en la cimera d'alcaldes celebrada este dijous a Castelló extraient el compromís de la presidenta. Finalment, el primer edil ha remarcat que “des de 2007 existeix el pou Colomer IV i des de L'Ajuntament de Morella en 16 anys de govern de l'anterior equip de govern no s'havia realitzat ni tan sols l'estudi d'extracció, això ens va portar a no estar preparats per a una sequera com la que hem tingut este any”.
Castellón Plaza
Els de la Carcellera i el Colomer II arribaren a mínims històrics durant la pronunciada sequera
L'Ajuntament de Morella celebra que els seus pous d'abastiment d'aigua "estan al 100% de capacitat
- Ajuntament de Morella
Últimas Noticias
-
1Fotos de la gala y del ambiente del séptimo aniversario de Castellón Plaza
-
2Imágenes de la recepción de los invitados del séptimo aniversario de Castellón Plaza
-
3Espaitec muestra soluciones innovadoras en construcción y urbanismo ante fenómenos climáticos extremos
-
4La Diputación de Castellón reafirma su compromiso con la igualdad a través del concurso ‘La igualtat és cosa de totes i tots’
-
5Conchita Lucas destaca a 'Castellón Plaza' como "un proyecto maduro reflejo de la realidad castellonense"
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- L'Ajuntament de Morella celebra que els seus pous d'abastiment d'aigua "estan al 100% de capacitat · Castellón Plaza · Castellón Plaza
-
- Comunitat
- Educación
- Plaza Agro
- Plaza Cerámica
- Deportes
- Cultura
- España
- Internacional
- Opinión
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies