CASTELLÓ. El dissabte 17 de juny a l'Espai d’Art Contemporani de Castelló tindrà lloc la segona edició de les jornades de pensament arquitectònic Rotondes i Taronges, aquest cop centrades en el paisatge de Benicàssim.
Benicàssim ha evolucionat el seu pseudònim de Biarritz valencià, on les classes privilegiades gaudien la belle époque als anys vint a primera línia de platja, a Benifòrnia, on la democratització del turisme i el desenrotllisme dels anys seixanta i setanta van omplir la seua costa d'apartaments amb piscina comunitària. Els anys noranta van ser el tret d'eixida de la festivalització de la província de Castelló amb el Festival Internacional de Benicàssim, tot i que a final dels huitanta ja s'associava el municipi a l'oci gràcies al parc aquàtic Aquarama.
Rotondes i taronges proposa endinsar-se en l’arquitectura i el paisatge contemporani de Benicàssim per a analitzar diferents imaginaris col·lectius que sobrevolen la ciutat. Comissariada per l’arquitecta Maria Aucejo Mollà, els invitats passejaran per edificis i localitzacions suggeridors per a aprendre de la pròpia història. A més, participarà l'arquitecta castellonenca establida a Berlín Beatriz Alés, la fotògrafa Mati Martí i els arquitectes Pau Olmo i Adrià Ripoll, convidats a compartir les seues mirades particulars sobre aquest territori.
Durant el matí, a l’edifici de l’EACC, a Castelló de la Plana, hi haurà diversos tallers i presentacions de projectes que els convidats a participar han estat treballant els darrers mesos a partir de material d'arxiu i sessions de debat al voltant dels imaginaris de la ciutat. Per donar inici Maria Aucejo plantejarà un taller on posar en qüestió les narratives que ens proposen les postals turístiques benicassudes, seguidament presentarà un treball d'infografia física sobre la Costa Azahar, Beatriz Alés diseccionarà allò que conforma les primeres i segones residències de la zona i per acabar Adrián Ripoll i Pau Olmo aportaran la seua visió sobre la festivalització i els grans equipaments d'oci a la província.
A la vesprada, es farà una passejada i visita guiada als blocs d'apartaments Los Naranjos i Santa Àgueda, a Benicàssim, acompanyats d'habitants d'aquests singulars edificis, obres de Miguel Prades Safont i l'equip MBM (Josep Martorell, Oriol Bohigas, David Mackay), respectivament.
Castellón Plaza
el 17 de juny
Unes jornades s'endinsen en l'arquitectura i el paisatge contemporani de Benicàssim
- Foto: ANTONIO PRADAS
Últimas Noticias
-
1Burriana cambiará a trimestral todo el sistema de estacionamiento de la ciudad en 2026
-
2El PSPV celebra que el año 2026 arranque "con una nueva subida de las pensiones en España"
-
3El Villarreal cayó en sus dos últimos arranques de año
-
4La Diputación activa un presupuesto de 216 millones e inyecta liquidez a los 135 municipios de Castellón
-
5Música, luces láser y fuegos artificiales: Castelló recibe el 2026 con una celebración masiva en la Puerta del Sol
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias