Castellón Plaza

la ciutat ha localitzat els cossos de 215 represaliats

'Terra ferma' exposa cinc anys d'exhumacions a Castelló

Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

CASTELLÓ. Cinc anys de campanyes d'exhumacions de les víctimes de la dictadura franquista al cementiri civil de Castelló i de reparació de la memòria democràtica componen el fil argumental de l'exposició 'Terra marcada' de la Regidoria de Cultura i Memòria Democràtica, que es pot vore a l'Atri de Menador Espai Cultural fins al 19 de març. Una mostra signada pel fotògraf Eloy Ariza, la dissenyadora Gema López i l'historiador Juan Luis Porcar, que ofereix una visió personal, humana i propera del procés d'excavació i exhumació de les víctimes de la dictadura franquista que van ser assassinades entre 1939 i 1951 al riu Sec, i soterrades al cementeri civil.

La regidora de Cultura i Memòria Democràtica, Verònica Ruiz, que ha assistit aquest dijous a l'obertura de l'exposició juntament amb els comissaris, ha destacat que "aquest és un treball necessari per mostrar la barbàrie dels feixistes; és imprescindible mostrar el treball de recuperació per fer justícia amb la memòria dels represaliats i les seues famílies, en un acte de reparació democràtica de les víctimes, fusellades per la seua ideologia en un temps de repressió". "Aquesta exposició visibilitza aquesta lluita per recuperar als seus éssers estimats i ho fa amb rigor històric i científic", ha assegurat la regidora.

La mostra, que compta amb la col·laboració d'Arqueoantro, empresa encarregada de les campanyes d'exhumacions municipals; i del Grup per la Recerca de la Memòria Històrica de Castelló, dona a conéixer "la dura tasca i lluita" que les famílies i associacions realitzen per a poder dur a terme la investigació, localització, excavació i exhumació de les fosses comunes per a poder recuperar els seus familiars. Es pretén divulgar aquesta realitat mitjançant fotografies i il·lustracions acompanyades de textos explicatius amb rigor històric i científic, que permetran a l'espectador situar-se en el context històric, polític i social de l'època.

Castelló ha localitzat i recuperat els cossos de 215 represaliats pel franquisme després de cinc campanyes. A l'Ajuntament de Castelló, que va assumir els treballs en solitari en 2018 i 2019, essent pioner en tot l'Estat espanyol en aquesta matèria, es van sumar la Diputació Provincial i la Generalitat Valenciana en 2020, 2021 i 2022.

Recibe toda la actualidad
Castellón Plaza

Recibe toda la actualidad de Castellón Plaza en tu correo

'Almas en pena de Inisherin': La comedia negra más triste del mundo
El primer sismógrafo de la provincia, ubicado en Llucena, ya está en funcionamiento