Vila-real fa arribar al professorat les iniciatives de promoció del valencià per a l’actual curs acadèmic

VILA-REAL

La reunió anuncia la 28a edició de la campanya Ràdio-activitat, una iniciativa que combina educació i comunicació gràcies a la col·laboració de Vox UJI Ràdio

Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

VILA-REAL. La Biblioteca Universitària del Coneixement (BUC) de Vila-real ha acollit una reunió organitzada per la Regidoria de Normalització Lingüística amb l'objectiu de presentar les campanyes de promoció del valencià previstes per al curs acadèmic 2026-2027 així com altres accions oganitzades. El regidor de l'àrea, Santi Cortells, ha estat l'encarregat de conduir la sessió, en la qual també han participat les tècniques de Normalització. Durant la seua intervenció, Cortells ha agraït la implicació dels docents en aquestes iniciatives i ha destacat la proximitat amb molts dels assistents, ja que, com és conegut, com a docent ha compartit departament amb alguns d'ells.

Durant la reunió s'ha anunciat la 28a edició de la campanya Ràdio-activitat, una iniciativa que combina educació i comunicació gràcies a la col·laboració de Vox UJI Ràdio i que en aquesta edició sumarà un taller de ràdio, els dies 13 i 14 de gener, per als docents que participen a la proposta. Ràdio-activitat ofereix a l'alumnat l'oportunitat de participar en la gravació d'un programa de ràdio i visitar les instal·lacions de la Universitat Jaume I, alhora que els apropa al món de la comunicació en valencià.

Cortells ha volgut expressar el seu agraïment a la Universitat i ha recordat que "amb iniciatives com aquestes, no només donem visibilitat al valencià en àmbits com la comunicació, sinó que oferim a l'alumnat una experiència enriquidora que uneix llengua, creativitat i tecnologia. És un exemple perfecte de com la col·laboració amb entitats com l'UJI ens ajuda a innovar en la promoció lingüística. A més, els docents agraeixen aquesta iniciativa ja que els menors tenen un primer contacte amb l’àmbit universitari".

Campanya de Nadal

També s'ha tractat la campanya de Nadal que promou el web interactiu javenenelsreis.com, una eina que permet a l'alumnat més jove redactar cartes als Reis d'Orient, crear nadales i postals en valencià, per a fomentar així l'ús lúdic i educatiu de la llengua. A més, s’ha tractat les propostes teatrals, de lectura o audiovisual i s’ha lliurat als assistents les recents publicacions de la Regidoria de Normalització Lingüística i uns calendaris de sobretaula en valencià. 

Finalment, tant el professorat com els representants de la Regidoria han valorat de manera molt positiva el gruix de les propostes oferides. “El cine i el teatre agraden molt i, com ens diu el professorat especialment en les obres teatrals, són la primera experiència cultural d’aquest tipus per a alguns alumnes”, ha indicat Cortells, que ha afegit que s’ha aconseguit una resposta molt positiva del Correllengua. El regidor també ha aprofitat per a informar els asssitents del trasllat, durant les properes setmanes, de les seues dependències actual, al carrer de Josep Ramon Batalla, a l’edifici dels antics jutjats, a la plaça de Colom.

________

BOLETÍN TITULARES CASTELLÓN PLAZA.

Las noticias más relevantes del día en Castellón, reunidas cada mañana en un solo correo para empezar el día informado. Suscríbete gratis al boletín aquí.

Recibe toda la actualidad
Castellón Plaza

Recibe toda la actualidad de Castellón Plaza en tu correo