VALÈNCIA. L’arannà presenta La salamandra, el segon avançament i cançó que dona nom al seu disc de debut que veurà la llum a finals de maig. Es tracta d’un tema basat en el conte que Mercè Rodoreda va dedicar a la persecució de les dones sota el pretext de ser bruixes i que compta amb la col·laboració del pianista Marco Mezquida.
El nou single del duet eivissenco-català és, a la vegada, el més urbà i el més clàssic del nou disc. La salamandra relliga una sonoritat electrònica i crua amb una veu molt melòdica. El piano hi juga un paper central i és plena de referències a la música clàssica, com al Lacrimosa del Rèquiem de Mozart. A la vegada, els sintetitzadors han estat treballats de forma orgànica, tocats en directe a l’estudi seguint l’estela de l’electrònica més “pura”.
La salamandra és un tema que gira entorn de la noció de metamorfosi, molt present a l’obra de Rodoreda. Davant una situació complicada, la protagonista pateix una transformació que permet, a la vegada, fugida i alliberament: “i les meves espatlles s’estiraven sobre un foc de colors que ja no em cremava“ La cançó ha estat enregistrat a Cardamomo Studios amb la coproducció d’Emili Bosch i es presenta també en format visual, obra del director cinematogràfic francès François Vogel.
L’arannà és un duet format per Anna Sala (Sant Feliu de Guíxols) i Lara Magrinyà (Eivissa) nascut ara fa tres anys. Treballen un estil molt personal on es poden entreveure influències que van des del pop, el jazz i la música clàssica fins a la cançó tradicional o l’electrònica. A més a més, l’apropament i interès cap a la literatura d’actualitat i clàssica fa que les lletres de la proposta musical travessin les profunditats de la cançó d’autor.
És una experimentació sonora constant que parteix de les influències d’una llarga línia d’artistes des de Bob Dylan, Daft Punk, Björk o Rosalía fins a artistes locals com Joana Gomila i Laia Vallès, Marina Herlop, Maria Arnal o B1n0. Formades totes dues com a pianistes clàssiques a l’ESMUC i en música moderna al Taller de Músics, són part, també, del Cor Plèiade (amb qui han col·laborat amb Maria Arnal, Raül Refree, Maria Mazzota o la banda sonora de La Mesías) i en l’actualitat són dins del Programa d’acompanyament “Suport a la creació” de Cases de la música i La Marfà. El passat 12 d’abril van publicar el seu primer single, Jardí vora el mar, el primer del disc dedicat a la figura de Rodoreda.