CASTELLÓ. La ciutat de Vila-real es prepara per a dues jornades culturals els pròxims dies 21 i 22 de novembre, que ofereixen una oportunitat única per gaudir de l’escultura de César Padilla i Gavaldà i la performance "Paper de seda" d’Analía Beltrán i Janés, dues expressions artístiques que connecten amb l’essència de la memòria i la identitat. Dijous 21 de novembre, a les 19.30 h, la Casa de l’Oli serà l’escenari de la inauguració de l’exposició d’escultura de César Padilla Gavaldà, un artista especialitzat en el treball de pedra i bronze.
Amb obres instal·lades en espais públics a Cuba i Lugo, i reconegut amb nombrosos guardons en concursos de talla a mà de granit, l’artista presenta una selecció de peces que mostren la solidesa i l’elegància dels materials naturals. L’exposició estarà oberta al públic del 22 de novembre al 7 de desembre de 2024, amb horari de dilluns a dissabte de 10 a 13.30 h i de 16 a 19 h, mentre que romandrà tancada els diumenges i festius.
Divendres 22 de novembre, a les 19 h, el Convent, espai d’art, acollirà la performance "Paper de seda", d’Analía Beltrán i Janés. Aquest projecte, seleccionat i organitzat pel Museu Thyssen-Bornemisza dins del programa de la “Biennal de Mujeres en las Artes Visuales” (BMAV 2024), enllaça dues línies de treball fonamentals de l’artista: la memòria i el paper de la dona en la societat.
Beltrán, en aquesta proposta, reflexiona sobre com la seua identitat com a dona, treballadora, mare, filla, parella i artista està profundament influïda pel que han viscut les dones de generacions anteriors. A més, aquest projecte busca establir un vincle amb la memòria col·lectiva de Vila-real, la seua ciutat natal, i amb les dones locals que tenen una connexió íntima amb el treball als horts. La performance comptarà amb la col·laboració de l’Associació d’Ames de Casa de Vila-real, remarcant les experiències de les dones de la ciutat.
La regidora de Cultura, Dora Saura, ha volgut destacar l’alt valor d’aquestes iniciatives, assenyalant que “la cultura a Vila-real no sols connecta amb l’art internacional sinó que també dialoga amb les nostres arrels. L’obra de César Padilla ens convida a reflexionar sobre la permanència, mentre que la performance d’Analía Beltrán fa valdre el paper de les dones en la construcció de la nostra memòria col·lectiva.” Ambdues propostes són una invitació a endinsar-se en un diàleg profund entre tradició i contemporaneïtat, demostrant com l’art pot ser una eina poderosa per reflexionar sobre la identitat i el paper de la societat en el nostre present.