CASTELLÓ. El grup socialista de la Diputació de Castelló buscarà, a través d'una moció, la unió del ple per a exigir a la Generalitat solucions urgents davant el greu col·lapse d'expedients que pateix la delegació de Cultura a la província per la falta de personal. El diputat Rhamsés Ripollés ha afirmat que no són pocs els ajuntaments que tenen projectes paralitzats a l'espera de ser validats i adverteix que si es dilaten molt més els terminis "haurem de lamentar la pèrdua de molts milions de fons europeus i altres ajudes per a la preservació del nostre patrimoni".
Alcaldes i alcaldesses socialistes de municipis com Albocàsser, Cabanes, Castell de Cabres, Forcall, Sant Mateu, Morella o la Vall d'Uixó ja han alçat la veu i critiquen la paràlisi i que el govern de Mazón no haja respost a cap dels requeriments d'informació enviats pels consistoris. "Ens tenen en suspens i no contesten".
La majoria dels projectes afectats estan vinculats a la recuperació del patrimoni cultural i la seua execució depén de subvencions amb dates límit. "Si no s'actua prompte, no només perdrem fons europeus i altres inversions, sinó també oportunitats de desenvolupament cultural i patrimonial que són claus per a Castelló".
Ripollés ha explicat que "estem davant d'una situació intolerable que afecta no només les administracions locals, sinó també particulars, professionals del sector i empreses de construcció, que fa mesos que es queixen de les pèrdues que aquest embús està provocant al sector·.
El diputat morellà ha reclamat un augment urgent de la plantilla en la delegació de Cultura o, en defecte d'això, reforços temporals "perquè tota la muntanya d'expedients bloquejats es dissipe i es done llum verda a les intervencions".
Castellón Plaza
Ripollés afirma que falta personal i que es poden perdre "molts millons de fons europeus
El PSPV reclama reforços urgents davant el col·lapse d'expedients que pateix Cultura
Últimas Noticias
-
1Castelló alcanza este lunes la máxima más alta de la península y del continente, con 26,2 grados
-
2Benicàssim decreta dos días de luto por el asesinato de la enfermera a manos de su expareja
-
3Castelló presenta la III edición de The Millars UCI Gran Fondo World Series con cerca de 2.000 inscritos
-
4El castellonense Verchili celebra una década de su disco 'Desde el destierro' en la sala Because
-
5Vila-real convoca una nova edició dels Premis Maig per a reconéixer l'ús del valencià en la literatura
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- El PSPV reclama reforços urgents davant el col·lapse d'expedients que pateix Cultura · Castellón Plaza · Castellón Plaza
-
- Comunitat
- Educación
- Plaza Agro
- Plaza Cerámica
- Sof-IA en 1 minuto
- Deportes
- Cultura
- España
- Internacional
- Opinión
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies