CASTELLÓ. El Paranimf de la Universitat Jaume I oferirà el pròxim 26 d’abril un programa triple de dansa conformat per tres peces curtes, dues que es realitzaran a l’exterior, a la terrassa, i altra a la sala principal, amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dansa, que es commemora el 29 d’abril.
La medida que nos ha de dividir, de la companyia Qabalum, obrirà aquesta cita, una peça de dansa contemporània en clau de duo que ha rebut diversos premis i que reflexiona sobre les sensacions i preguntes que suscita imaginar com serà el futur, les coses que inquieten, il·lusionen, provoquen desig, urgència o dubte.
La segona proposta serà Meohadim (Outdoor), de Jacob Gómez, en la qual cinc dones transmeten les seues vivències a través de la música, les veus i el moviment. Ulls que observen, que insinuen i narren; murmuris i crits que lluiten per expressar les històries que les han marcat fins avui.
Tancarà aquest programa triple l’espectacle Black, una proposta creada, coreografiada i interpretada per Oulouy, que reflexiona entorn de la violència i l’emancipació de la negritud en la contemporaneïtat a través d’un cos que narra, interpel·la i incomoda, un cos que és ferida i celebració alhora. Amb l’ajuda d’una escenografia buida d’artificis i farcida de simbolisme, Oulouy pren com a referència episodis de la història recent com ara el moviment Black Lives Matter o l’assassinat de George Floyd per a repensar el cos negroafricà en el món occidental, amb un repertori coreogràfic que s’inspira en estils clau de les grans urbs del continent africà i la diàspora als Estats Units.
Castellón Plaza
el 26 i 29 d'abril
L’UJI celebra el Dia Internacional de la Dansa amb un programa triple al Paranimf
- Meohadim. Universitat Jaume I
Últimas Noticias
-
1Cocemfe Maestrat celebra 25 años de trabajo por la inclusión con una gran gala celebrada en Vinaròs
-
2Benicàssim aumenta un 20 % los eventos culturales en Villa Elisa en 2025 como foco de conocimiento
-
3Marcelino busca su primera victoria ante el Barcelona como local en Liga al noveno intento
-
4La Diputación focaliza su estrategia con el empleo para 2026 y 2027 en la formación y la dinamización
-
5Castelló destinará 5,8 millones al empleo en 2026 para la inserción laboral y la formación 'a la carta'
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias