CASTELLÓ. La Universitat Jaume I ha acollit l'acte de lliurament de premis a nivell autonòmic de les proves 'Cangur', convocades per la Societat Catalana de Matemàtiques i organitzades per les comissions balear, valenciana i catalana, una activitat de coneixements matemàtics que se celebra de manera simultània en els centres educatius i universitats públiques amb la finalitat d'acostar les matemàtiques als més joves i despertar el seu interès per aquesta disciplina a través de la resolució de problemes matemàtics.
En l'acte s'ha fet lliurament dels premis a un total de 60 estudiants de diferents centres de la Comunitat Valenciana, 10 per cada nivell d'ESO i batxillerat. A la província de Castelló, la prova es va celebrar al març a la Universitat Jaume I i en els centres educatius i va convocar al voltant de 1.500 xiquets i xiquetes pertanyents als sis nivells de l'ESO i batxillerat.
L'esdeveniment ha comptat amb la presència de Vicent Cervera, vicerector d'Infraestructures i Sostenibilitat i professor del Departament de Matemàtiques; Mamen Pastor, vicerectora d'Estudiantat i Vida Saludable; Montserrat Alsina, presidenta de la Societat Catalana de Matemàtiques; Ana Piquer, directora de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals; Onofre Monzó, president de la Societat d'Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana Al Khwarizmi; Salvador Moll, degà de la Facultat de Matemàtiques de la Universitat de València, i Màrius Fullana, coordinador de la Comissió Organitzadora de les proves 'Cangur' al País Valencià.
Vicent Cervera ha felicitat l'alumnat premiat, professorat i famílies per la seua participació en una prova que "fomenta la cultura científica i desenvolupa el pensament crític i la creativitat". També ha agraït a la Societat Catalana de Matemàtiques per "convocar i organitzar la prova, essencial per al desenvolupament d'habilitats essencials per al creixement personal i professional dels estudiants".
La Universitat Jaume I posa en valor la importància de fomentar les vocacions científiques, en aquest cas de les matemàtiques, a través de suport a projectes com la prova 'Cangur' o 'Estalmat', una iniciativa de la Reial Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals que promou la detecció, orientació i estímul del talent matemàtic en estudiantat de secundària. Cal destacar que l'UJI inclou en la seua oferta de grau i màster diferents títols vinculats a l'àrea de matemàtiques com el Grau en Matemàtica Computacional o el Màster en Matemàtica Computacional.
Castellón Plaza
tenen com a objectiu estimular l'aprenentatge a l'eso i batxillerat
L'UJI, seu del lliurament de premis de les proves de matemàtiques 'Cangur' de la Comunitat Valenciana
- Universitat Jaume I
Últimas Noticias
-
1Burriana presenta "Navidad con Arte", una exposición que aúna tradición y talento artístico
-
2Castelló descubre la nueva escultura del 'Ángel Custodio' y estrena el 'Paseo de la Policía Nacional'
-
3Vila-real crea un sello de excelencia para reconocer centros educativos comprometidos con la innovación
-
4Elena Albalat asegura que el Consell dará un impulso a todas las políticas relacionadas con la familia
-
5Elena Albalat: "Somos conscientes de la lista de espera de la dependencia y queremos agilizarla lo máximo posible"
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- L'UJI, seu del lliurament de premis de les proves de matemàtiques 'Cangur' de la Comunitat Valenciana · Castellón Plaza · Castellón Plaza
-
- Comunitat
- Educación
- Plaza Agro
- Plaza Cerámica
- Deportes
- Cultura
- España
- Internacional
- Opinión
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies