CASTELLÓ. El I cicle de música barroca ‘Vetlades Barroques en Escenaris Històrics 2023', coordinat pel grup 'L’Estança Harmònica', s'acostarà enguany a escenaris històrics d'Almenara, Zucaina, Benassal, Vilafamés, Gaibiel, Vilafranca, Peñíscola i l'Alcora.
El cicle, que compta amb el suport de la Diputació de Castelló, comença aquesta vesprada a l'Església dels Sants Joans d'Almenara a les 20.00 hores. Les següents cites seran: Zucaina, església del Salvador, dissabte 8 de juliol, a les 19.00 hores; Benassal, església de l’Assumpció de Maria, diumenge 9 de juliol a les 20.00 hores; Vilafamés, església de l’Assumpció de Maria, dissabte 22 de juliol, a les 20.00 hores; Gaibiel, església de Sant Pere, dissabte 2 de setembre a les 20.00 hores; Vilafranca, església de Santa Maria Magdalena, dissabte 9 de setembre a les 20.00 hores; Peñíscola, Capella dels Templers (Castell de Peñíscola) divendres 22 de setembre a les 19.30 hores i, finalment, l'Alcora, església de l’Assumpció de Maria, dissabte 23 de setembre a les 20.30 hores.
Els músics que integren L’Estança Harmònica 2023 són Isabel Alcaraz, soprano; Miquel Gómez, contratenor; Albert Cabedo i Miquel Àngel López, violins; Miquel Falomir, viola; Anna Pitarch, violoncel i Manel Sifre, clavicèmbal
Els repertoris de concert, que canvien cada any, són una mostra variada de les formes musicals barroques. En els actes ofereix una selecció triada de les obres dels autors més reconeguts d'aquest període musical esplendorós.
En coherència amb un plantejament d'interpretació històricament informada, els instruments que utilitzen són rèpliques dels quals s'usaven en l'època barroca: clavicèmbal, violins, viola i violoncel. Pel mateix motiu, la tècnica vocal l'ajusten als preceptes del barroc.
En 2023 culmina aquest cicle amb el programa ‘Divina Concòrdia, barroc a duo’. Aquest programa, que ofereix duos, àries i música instrumental sacra i culta, està inspirat en l'harmonia de les veus a duo i en les imatges celestials dels àngels músics que decoren els sostres de les esglésies. Per a finalitzar, es convida el públic a veure els instruments de prop i a fer preguntes als músics. Es crea així una comunicació amb el públic, un vertader ambient de música de cambra.