La neta del senyor Linh

Lluís Homar apropa el testimoni dels refugiats amb un monòleg teatralitzat

24/01/2020 - 

CASTELLÓ. El Teatre Principal de Castelló porta a l’escenari aquest diumenge la funció La neta del senyor Linh, estrenada al Festival Temporada Alta de Girona. La neta del senyor Linh és una obra basada en la novel·la de Philippe Claudel, dirigida pel director belga Guy Cassiers i protagonitzada per  Lluís Homar.


El director, Guy Cassiers, és un dels principals pioners del teatre europeu. El seu singular llenguatge teatral uneix la tecnologia visual amb la passió per la literatura. Els últims anys el seu treball s’ha concentrat en les complexes relacions entre l’art, la política i el poder.

L’obra porta a un matí fred de novembre, després d’un penós viatge amb vaixell, en què un ancià desembarca en un país que podria ser França, on no coneix ningú i la llengua del qual ignora. El senyor Linh fuig d’una guerra en què ha perdut la seua família i ha destrossat el seu llogaret.

A soles sobre l’escenari, Lluís Homar interpreta tots els papers del muntatge (el narrador, el senyor Linh i el senyor Bark), juga amb tots els recursos escènics: acció dramàtica, paraules, imatges, música, so i projeccions, i porta a escena una història sobre la solitud i sobre l’anhel de comunicar-se amb els altres.

Després de treballar temes com el colonialisme o l’ascens del nazisme i de la xoà, el director belga centra el seu treball en el tema dels refugiats, un dels grans reptes a què s’enfronta Europa en aquest moment.

A més, en canviar el repartiment a cada ciutat on representa l’espectacle, el tema adquireix noves perspectives. La temàtica dels desplaçats a la força té un impacte diferent en cada país, segons les sensibilitats polítiques i històriques de la zona, evoluciona cada vegada que canvia de llengua i d’actors, i crea diversos relats europeus que dialoguen entre ells.

Cassiers explica que: “Amb La neta del senyor Linh desenvolupem un trajecte molt més intens amb els nostres companys coproductors d’Europa. En cada muntatge em deixe influenciar per una altra llengua, un altre actor i, naturalment per un altre públic. En resum, podria dir que, d’alguna manera, em fique en la pell de Linh: m’abandone a un altre context en una altra llengua”.

Noticias relacionadas