Castellón Plaza

Tallers i cursos en el mes de març

Fampa Castelló forma a famílies per a promoure la corresponsabilitat i fer front a l'assetjament escolar

Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

CASTELLÓ. Durant el mes de març la FAMPA Castelló Penyagolosa ha realitzat una vintena de formacions i tallers a AMPA federades de la província. Els cursos i tallers han sigut impartits pels formadors de la federació, principalment de forma presencial, a centres de Castelló, Betxí, Alcora, Sant Jordi, Benicarló, Sta. Magdalena de Polpís, Almassora, les Alqueries, les Coves de Vinromà i Vila-real.

Un dels cursos més sol·licitats per aquestes AMPA ha estat la formació "La família com un equip corresponsable" impartit per la gestora cultural, especialista en igualtat i formadora de la FAMPA Castelló Penyagolosa, María Cervera. Aquesta formació, dirigida a totes les famílies, pretén afavorir la presa de consciència i desenvolupar accions sobre la prevenció de les actituds sexistes en la família adquirint eines i recursos per a posar-les en pràctica en l'entorn familiar.

El tema de l'assetjament escolar sembla que també preocupa a les famílies, i per aquest motiu, la xerrada "STOP a l'assetjament escolar" també ha estat molt demandada. En aquesta xarrada, impartida per la psicòloga i formadora de la FAMPA, Suni Marmaneu, s'aborden temes relacionats amb la prevenció de l'assetjament entre iguals en els centres educatius i en la llar, així com la reducció de l'assetjament i el ciberassetjament en la nostra societat en general. S'emfatitza la importància de no permetre situacions de violència i d'evitar l'ús de l'amenaça o la humiliació en qualsevol situació.

A més, es discuteixen les funcions i avantatges de conéixer les emocions i es proporcionen estratègies per a ajudar a manejar i guiar als nostres fills/es en la gestió de les seues emocions. Es posa l'accent en la importància de desenvolupar la salut emocional en els nostres fills/es proporcionant-los un suport emocional estable i segur.

Per finalitzar, durant aquest mes també s'ha impartit en diversos centres la formació "Educació sexual conscient, en positiu, des de la família". En aquesta, la especialista en igualtat, coeducació i prevenció de violència de gènere, Estela Buenaventura, ens ajuda a ampliar la visió que tenim de la sexualitat i a conéixer les característiques de la sexualitat infantil. Durant la formació es discuteixen mites i estereotips comuns i es proporcionen eines per a parlar sobre la sexualitat amb els nens de manera oberta i respectuosa, per tal de promoure una educació sexual saludable de manera efectiva i apropiada segons l'edat del nen/nena.

Recibe toda la actualidad
Castellón Plaza

Recibe toda la actualidad de Castellón Plaza en tu correo