CULTURA

10a edició de Morella Negra com la Trufa

Literatura, música, cultura i gastronomia s'uneixen en el cartell de Morella Negra com la Trufa

El festival gastro-literari de la capital dels Ports arranca aquest divendres a la presó d’Albocàsser

  • Morella Negra com la Trufa
Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

CASTELLÓ. Reconeguts autors com Andreu Martín, Carlos Augusto Casas, Arantza Portabales, Carlos Salem o Marto Pariente, entre altres, es donen cita a Morella aquest cap de setmana en el marc de la 10 edició de Morella Negra com la Trufa. El festival gastroliterari, que aquest any s’amplia convertint-se també en Fira de llibres, ha programat tres intenses jornades, amb la novel·la negra com a protagonista.

Les primeres activitats, aquest divendres 21 de febrer, es duran a terme a la presó Castelló II d’Albocàsser on l’escriptor i actor Mario de la Rosa, participarà en el club de lectura del centre penitenciari. El conductor de l’activitat serà Juanvi Centelles, gerent de la llibreria Argot de Castelló. En aquest marc es donarà a conéixer, també, el guanyador del primer concurs de relats entre la població reclusa.

La resta de la programació es desenvoluparà a Morella conjuminant taules literàries, visites guiades a "la dansa de la mort”, concerts de música i poemes, signatura de llibres i degustacions de pinxos amb trufa. El dissabte, 22, també es donarà a conéixer el guanyador del premi Tuber Melanosporum 2025. Enguany els finalistes són: Amazona” de Nuria Bueno, “El silencio de las ballenas” de Ana Reims, “En blanco y negro” de Marcelino Cortina , “La noche de arena” de Trifón Abad i “Tu bailas y yo disparo” de Manuel Marlasca.

Taules literaries

Els organitzadors han dissenyat un programa molt atractiu amb taules literaries que es mouran per temes diversos: “emergències km0”; “Elits, Traïció i quinquis” , “la família, territori hostil”, o “Castelló, escenari del crim” on es comptarà amb Andreu Martín que acaba de ser reconegut amb el premi "Letras del Mediterraneo" per la seua novel·la “Dineros para los muertos” ambientada en la província de Castelló.

El festival es tancarà amb escriptors com Carlos Salem, Mònica Ruanet o Pere Cervantes, tractant la novel·la negra com a ferramenta de denúncia social. Paral·lelament, al llarg de tot el cap de setmana, la Fira de Morella Negra ens aproparà diverses editorials i entre elles, algunes de les afectades per la dana de València.

El comissari del festival, Jorge Garcia, convidava a tots els amants del gènere a arrimar-se a Morella aquest cap de setmana per a gaudir d’aquesta proposta i compartir amb grans autors els seus pensaments. Al temps, Garcia, agraïa la bona acollida que havia tingut el festival en la seua presentació, aquesta setmana, en la llibreria Argot de Castelló.

Recibe toda la actualidad
Castellón Plaza

Recibe toda la actualidad de Castellón Plaza en tu correo

La sàtira i el disbarat de Plauto cobren vida en la Mostra de Teatre de l'Alcora amb 'Totus Plautus'
El Teatre Mónaco de Onda se incorpora a La Red Española de Teatros, que agrupa casi 200 espacios